Dag 8 Torquay en omstreken

16 januari 2020 - Torquay, Australië

Een goede nachtrust gehad, Yannick iets minder. Die sliep op een gammele slaapbank en dan blijven we hier nog een nachtje🙄. Toch allemaal fris en fruitig aan een zelf  gemaakt ontbijtje.  Geen restaurant direct in de buurt en restaurant van hotel is blijvend gesloten, vraag me af waarom🤔. Maar goed  gisteren al boodschappen gedaan voor het avondeten en ook voor het ontbijt. Na zoveel dagen buiten de deur te eten is het heerlijk om weer eens een "normale"  maaltijd te krijgen.  Allemaal lekker onder de douche geweest en tegen 10.30  uur  zaten we in de auto. Het was vanmorgen heel erg bewolkt en het zag ernaar uit dat het zou gaan regenen.

Eerst naar Anglesea naar Anglesea Golfe Course. Ik zie jullie al denken: zij golfen????? Nou wees gerust: nog niet misschien🤠. Op de golf course verblijven grijze kangaroos.  Door  een aantal vrijwilligers kun je daar in een grotere golfkar worden rondgereden over het terrein. Onze gids heette John, een man op leeftijd. Hij bracht ons, in de regen, naar een eerste plek waar de kangaroos  gewoon midden op de 'green' rondlopen. Ze houden je goed in de gaten maar verder trekken ze zich weinig van je aan. Het verschil tussen een mannetje en een vrouwtje werd al gauw duidelijk. Ook zagen we een vrouwtje met een jong in de buidel. Wat een fantastische dieren om te zien. Om de golf course zit een hekwerk. Dit is niet om de kangaroos binnen te houden maar meer om de mens buiten te houden. Het hekwerk heeft een hoogte waar de kangaroos geen moeite mee hebben. Skippy springt er zo overheen😂.

Nadat we afscheid hadden genomen van  skippy gingen we verder op pad. Alvast een stukje gedaan van de route van morgen. Er is hier zoveel te zien dat je moet kiezen in wat je echt wilt zien.  Daarom vandaag vast wat dingen bekeken dan kunnen we morgen de 1e honderd km doorrijden en wat meer zien in de omgeving van het volgende stadje.

Vanuit Angelsea gingen we door naar Memorial Arch. Ergens nog ff gestopt om van het uitzicht te genieten. Freddy moest een sanitaire stop maken en ik gauw achter het stuur. Wat hij kan, dat kan ik toch ook🚘 ? Dus vanaf dat moment moeders achter het stuur😉👍.

Wij dachten dat Memorial Arch een inmens standbeeld zou zijn.......nou niet dus🤣. Wel leuk om te zien en helemaal de weg er naartoe. Wat een uitzichten🥰. Vanuit daar een stukje terug richting Torquay naar Split Point Lighthouse. Hier had je ook een fantastisch uitzicht op de Oceaan. Maar wat een stomme mensen heb je toch in de wereld. Staan er overal bordjes dat de kliffen heel gevaarlijk en niet stevig zijn , gaan er toch memsen buiten de hekken lopen. Je vraagt je toch echt af waarom ze dat doen🤓. Maar goed zolang wij er maar geen last van hebben.......

Inmiddels was de zon doorgebroken en moet je oppassen met het uv-niveau. Voor vandaag uv9 , dan kun je verbranden binnen 10 minuten. Zonnebrandcreme zit dan ook standaard in de rugzak die we altijd bij ons hebben. Onderweg terug ff een biertje bij een  strandtent, en een seven up voor mij. Nog even weer langs de supermarkt want ook vanavond  eten we in het appartement. Restaurants zijn te ver weg om te lopen.

Lekker op het balkon wat gedronken en de activiteiten voor morgen uitgezocht en besproken. Morgen gaat de reis naar Apollo Bay. Hier verblijven we 1 nacht. Vanavond op tijd slapen  want morgen hebben we veel te bezichtigen. De bedbank van Yannick ingeklapt en de matras maar op de grond gelegd. Hopen dat hij vannacht dan beter slaapt😴😴

Ik zou de foto's van vandaag echt even bekijken als ik jullie was😍