Dag 16 Sydney Taronga Zoo

24 januari 2020 - Sydney, Australië

Vanmorgen weer lekker rustig aangedaan.  We hebben nog geen reactie van de organisatie van de helicoptervlucht dus dat wordt hem vandaag niet. Gezien het weer is dat ook niet erg. Het regent hier behoorlijk en dan kan de rook niet weg dus het uitzicht is erg smoggy. We hebben besloten dat we naar de Taronga Zoo gaan. Dus weer met de bus naar Circular Quay en van daaruit met een ferry naar  Taronga Zoo. Maar eerst weer ff lekker  ontbijten🍳☕.

De bus duurt 20 tot 30 minuten tot Circular Quay. Eerst maar ff 2 paraplu's gekocht want als het hier regent dan ook gelijk behoorlijk 😱. Eerst maar in de tas want het is inmiddels droog. Dan een klein stukje lopen naar de wharf waar de ferry vertrekt. In de haven ligt vandaag een ander cruise schip dan gisteren. Deze is nog veel groter. Volgens een Amerikaanse tourist kunnen er 4500 reizigers en 1500 bemanningsleden op dit schip. De beste man was zelf een van de reizigers namelijk. De ferry deed er ongeveer een kwartier over. Aangekomen op de plaats van bestemming moet je een stukje naar boven lopen en daar stap je in een gondel als je een toegangskaartje hebt. Heb je die nog niet dan mag je met de bus. Wij zaten mooi met z'n 4-en in 1 gondel. Met die gondel ga je over de verblijven van de dieren. Vanuit de gondel zagen wij de olifanten al lopen. Mooi systeem zo.

Ruim opgezette dierentuin. Je ziet het volk er niet weer dus het liep ook makkelijk. Eerst maar een plattegrond opgehaald bij een vrijwilliger en toen kon de ervaring beginnen. We hebben echt van alles gezien. De meest "aparte" dieren waren toch wel de Komodo varaan, de Kasuaris, de Gorilla's, de Tassie Devil oftewel de Tasmaanse Duivel en niet te vergeten de chagrijnige Pelikaan. Er waren ook krokodillen, zowel zoet- als zoutwater maar die beesten liggen in het water en daar zie je vaak alleen de ogen van🤓. Tijgers hebben ze hier ook maar daar was een behoorlijke wachttijd, er is namelijk een welpje en dat wil natuurlijk  iedereen zien. Wij hebben dit onderdeel maar overgeslagen. De Gorilla's kregen om 14.30 uur eten. Dat konden we natuurlijk niet missen.  Wat een mooie beesten. Zeeleeuwen en dergelijke hebben ze ook in deze Zoo, en natuurlijk ook een show. Deze was al begonnen dus wij hebben naar binnen gespiekt. Gaandeweg loop je naar beneden en weer terug naar de ferry. Echt goed over nagedacht.

Zeer drukke ferry terug maar het is maar een korte tocht. Wij kwamen in gesprek met de Amerikaanse toerist van het Cruise schip. Hij vertelde dus over de grootte van het schip en dat er nog een groter cruise schip was waar 6000 reizigers op konden. Het is een dorp op zich.  Mij niet gezien hoor, vind het helemaal niets.

Vanaf de ferry naar de Rocks. Dit is een historische wijk met onder andere oude pubs. Hier lekker op het terras wat gedronken. Uiteindelijk weer met de bus richting het hotel. De paraplu's zijn in de tas gebleven. Volgens de weergoden hebben we deze morgen wel nodig. Veel regen.........

Inmiddels nog niets van de organisatie van de helicoptervluchten gehoord......Jammer. Maar  gezien de weersverwachting hebben we besloten dat we de vlucht niet gaan doen. Is behoorlijk duur en als je dan niets of niet veel kunt zien is het echt zonde van het geld.

Morgen (zaterdag) pakken we de hop on hop off  bus. We gaan in ieder geval naar Bondi beach🌊 en verder zien we nog wel.