De reis

27 januari 2020 - Mascot, Australië

Deel 1                                                                     De transfer zou eerst om 8 uur bij ons hotel  zijn. Vervolgens tijdens de reis kregen we bericht dat hij ons om 8.30 uur zou ophalen. Alles prima als wij maar op tijd op het vliegveld zijn. Vanmorgen om 8.10 uur kregen we een sms'je  dat hij al voor het hotel klaar stond. Dat kwam mooi uit want wij stonden ook klaar. In een Mercedes (limo) bus naar het vliegveld en wij liepen rond 8.40 uur naar binnen in Terminal 1.

Inchecken bij balie K. Mooi, nu werd het weer voor ons geregeld. Vanmorgen in het hotel eerst de koffers nog gewogen want de zwaarste moet eerst op de band. Dat is de koffer van Esmée met allerlei kleding wat ze niet draagt. Op haar reis, na haar au pair periode, neemt ze geen koffer maar een backpack mee. Veel handiger heb ik mw laten vertellen😉. Zware koffer van 22 kg, we mogen 23 kg per koffer hebben dus no worries.  Vervolgens de andere koffers ingecheckt en deze gaan achter de schermen door naar Amsterdam. Dat scheelt voor ons in Guangzhou,  hoeven we daar niet met koffers te slepen. Ook de boardingpassen voor beide vluchten kregen we direct mee. Ideaal. Nu maar ff ontbijten dan want we hadden nog niets gehad.

Richting Departures lopen maar we doen mooi rustig aan. Vanaf hier mag Esmée niet meer mee en moeten we weer afscheid nemen. Nu is het gelukkig maar voor 10 weken ofzo maar toch vond moeders het een moeilijk moment😥. De mannen vinden mij maar een watje😟 maar dat boeit me niks.....Esmee gaat vandaag  met Nina genieten van Australia day. Vergelijkbaar met Koningsdag bij ons. Ze moet eerst op zoek naar de treinen maar krijg ruim voor half 10 al bericht dat ook dat gelukt is.

Rond half 10 zijn wij al bij gate 24. Het boarden  staat gepland vanaf 10.25 uur maar dat gingen we niet redden. Het vliegtuig had vertraging gehad richting Sydney dus boarden zal half uurtje later starten. Ook dat hebben we niet gered. Wat we wel hebben gered was het tijdstip van vertrek. Stond gepland om 11.25 uur en op dat moment waren we aan het taxiën richting startbaan. Dus alsnog op tijd vertrokken.

We hebben een groot vliegtuig,  een A380. Wij hebben rij 78, dit is op het bovendek. We zitten 2 4 2. Dus Fred en ik aan het gangpad want Yannick heeft een vaste plek aan het raam         (ook al is dat zijn stoel niet). We zijn nog niet in de lucht of Fred heeft zijn stoel al gemold.....🙃. De hele hoofdsteun eraf. Er was iemand die niet meer bij kwam🙈🤣.

Een beetje een hobbelige start. Na 25 minuten kregen we al wat te drinken, lekker. Kort daarna kregen we al lunch. Chicken with potatos of beef with rice. Chinese bemanning😷 dus slecht te verstaan. Dus tussen de middag al een warme maaltijd. Het gehele vliegtuig stinkt ook gelijk🤢. Onderweg ook veel turbulentie. Maar niet teveel van aan trekken, een bus hobbelt ook weleens🙉.

5661 miles gaan we vliegen op het eerste stuk van onze reis.Geplande vliegtijd is 8 uur 15 minuten. Geplande aankomsttijd is dan 17.40 uur in Guangzhou.  In Guangzhou is het 3 uur  eerder dan in Australië dus 7 uur later dan in Nederland.

We ziin geland om 17.24 uur en hebben er dus exact 9 uur over gedaan. Nu 6 uur overbruggen op Guangzhou airport en dan op naar deel 2 van de reis.

Na 6 vermoeidende uren op Guangzhou airport was het tijd om aan het 2e deel van de reis te beginnen. Het boarden begon om 23.30 zoals gepland. Hup allemaal het vliegtuig in zodat we ook om 0.10 uur kunnen vertrekken. Het taxiën naar de startbaan duurde nog geen 10 minuten en om 0.20 uur gingen de bandjes van de grond. Zo dat is  mooi op tijd allemaal. Na ongeveer een half uur krijg je alweer eten. Dan is het fucking midden in de nacht en komen ze weer met warm eten🤢. Doe mij maar een dubbel broodje. Kan geen chinees achtig eten meer zien en vooral niet meer ruiken. Je maag draait spontaan om🙊. Vervolgens zijn we allemaal in slaap gesukkeld. Denk dat ik ongeveer 4 uurtjes heb geslapen want om 5 uur was ik weer wakker. Niet klaarwakker hoor 😉. Maar weer een filmpje kijken dan. Glaasje water  erbij. De verzorging is op zich heel goed hoor.

Volgens de planning tijdens het boeken van de vlucht werd een aankomsttijd van 5.55 uur vermeld. Wij zijn al mooi om 5 uur geland dus scheelt weer een uurtje. De meeste mensen uit ons vliegtuig gingen nog verder dus daar hadden wij geen last van bij de paspoort controle. Dat ging ook mooi vlot👍. Nog ff de koffers van de band halen wat ook mooi snel ging. Gauw naar de bus en op naar P3.

Om goed 6 uur reden we de parkeerplaats af. Het is hier op de snelweg op dit tijdstip drukker dan wat we overdag in Australië hadden😉. We ziin al met al bijna 34 uur onderweg geweest van hotel tot aan huis.......

Welkom thuis, het regent😭.