Dag 9 van Torquay naar Apollo Bay

17 januari 2020 - Apollo Bay, Australië

Vanmorgen allemaal hetzelfde gevoel over de afgelopen nacht😡. Geen een van ons heeft echt lekker geslapen maar Yannick toch weer het slechtst. Hij sliep als eerste na de slechte nacht van daarvoor maar ook het verbouwen van de slaapbank heeft niets geholpen. Blijft een k..bed. Mooiste kamer tot nu toe met de slechste bedden. Je kunt ook niet alles hebben.....Lekker ontbijtje gehad met elkaar en uitgecheckt en op weg. Om 9.45 uur had Fred alweer een paar km  gemaakt.

Vandaag de rit van Torquay naar Apollo Bay. Qua km's niet extreem maar gezien de weg doe je er wel langer over dan je vooraf zou denken. Onze reisorganisatie heeft dat allemaal goed vermeldt dus wij zijn goed voorbereid. Zonder  stops is het een afstand van 1 uur en 40 minuten terwijl het maar 91 km is. Een fantastische route de Great Ocean Road met continue uitzichten op de oceaan🌊. Onderweg een paar keer gestopt op een parkeerplaats  om van het uitzicht te genieten. Gisteren hadden we de bezienswaardigheden van het eerste stuk van onze route al gezien zodat we vandaag meer tijd hadden voor de bezienswaardigheden van het tweede stuk van de route. Het eerste wat we wilden bekijken was Mount Defiance outlook. Een mooi uitkijkpunt met een fantastisch uitzicht. Deze punten zijn net wat groter dan een 'gewone' parkeerplaats. Hierna gingen we naar de tweede bezienswaardigheid. Een Historic grave. Oeps de afslag gemist en je kunt daar niet keren. In een glimp zagen we het graf. Nou als we de afslag niet onbewust hadden gemist dan hadden we dat bewust wel moeten doen. Dit zou echt zonde van de tijd zijn geweest, tenminste voor ons haha. Het stelde echt niets voor. We weten nu alleen niet voor wie, wat waarom en hoe het graf was maar hebben het gevoel niet te hebben gemist. Gauw door naar andere mooiere dingen. Volgende op de to see list is Kenneth  River. John, de vrijwilliger gisteren bij Anglesea Golfe Course, vertelde dat je hier bij cafe Koala in een zijstraat kleine papegaaien en Koala's kunt spotten. Dus dat was onze volgende stop.

Cafe Koala had ook lekkere cappuccino en thee dus gelijk ff wat gedronken. Vervolgens het bewuste straatje ingelopen. Daar zagen we al een groepje mensen staan die belaagd werden door de kleine papegaaien. We waren door  John al gewaarschuwd dat ze ook schijten🦜😜.  Dus wij hoefden die vogels niet op ons. Ze waren zo vrij om bij mensen op het hoofd te gaan zitten, op de handen, armen en noem het maar op. Het blijven wel wilde vogels dus van mij hoeft dat niet. In dit laantje kon je dus ook Koala's spotten en warempel wij zagen er direct al een. Je kunt je niet voorstellen dat Koala's en Waliby's gewoon in de achtertuin van de inwoners hier leven. Beetje vergelijkbaar met eenkhoorns bij ons in een bosrijke achtertuin. Heel apart.

Na nog een lookout te hebben bekeken door naar Apollo Bay. Onze hotelkamer was al schoon dus gauw de auto uitgepakt, plasje gepleegd en weer door naar Cape Otway Lightstation via Great Otway National Park. Dan heb je ineens een hele andere omgeving in zo'n park. Ook weer mooi om te zien. Eenmaal door het park kom je weer in een zee omgeving met dorre bomen. De vuurtoren mocht je beklimmen en was niet zo hoog dus dat hebben we gedaan met  natuurlijk weer een super uitzicht.

Na de vuurtoren weer richting hotel door het national park. Langs deze weg staan veel Eucalyptus bomen en dus wederom de kans om Koala's te spotten. Je verwacht ze niet in de bomen kangs de weg en wij hadden geen zin meer om het bos in te gaan. We hadden bij de vuurtoren een kleine bruine slang gezien dus je krijgt mij hier niet de bush bush in. Vanmorgen al een koala gezien dus dan is het ook wel goed. Ziet Yannick er 1 in een boom pal aan de weg. Hup de auto aan de kant en eventjes kijken.  Geen mooie foto geworden. Deze koala was niet fotogeniek🐨.

Terug richting Apollo Bay. Dichtbij het hotel had Fred een brewhouse gezien dus daar een paar biertjes gedronken.  Nu ff aan het opfrissen en zometeen eten bij de Italiaan.

Morgen gaat de reis van Apollo Bay naar Warrnambool. Dat is het meest linkse plaatsje op onze route. Van daaruit gaan we weer naar boven. Dus morgen de laatste dag alweer aan de Oceaan🌊 en dan into the bush🏞.