Dag 15 Sydney

24 januari 2020 - Sydney, Australië

Na een redelijke nachtrust rustig aan begonnen. Eerst een planning maken voor vandaag en lekker ontbijten. Iets verder dan ons hotel zit een klein cafeetje waar we heerlijk hebben ontbeten. Daar dichtbij op de bus gestapt naar Circular Quay. Rond gelopen bij The Opera House en the Harbour Bridge. Wat super om te zien en te beseffen dat Esmée op die brug heeft gelopen.

Dan door naar the Sydney Tower Eye met de trein. Een toren van ongeveer 250 mtr hoog waar je een 360 graden uitzicht hebt. Eerst krijg je een 4d filmpje te zien en worden er wat foto's gemaakt die je dan na afloop eventueel kunt kopen. Maar goed eerst maar eens naar boven en het uitzicht bewonderen.

Eenmaal boven zie je naar welk land of werelddeel je kijkt. Berlijn is bijvoorbeeld 16.090 km ver weg. Het is maar een idee natuurlijk. Naar de toren was super om te doen. Toen was het tijd voor de lunch.

De lunch werd genuttigd in het Queen Victoria building. Daar zit een foodmarket waar iedereen zelf kan kiezen wat die wil eten. Eerst de mannen maar wat uitzoeken en daarna de dames. Want als je eenmaal een tafeltje hebt moet je die niet meer prijs geven. Heerlijke lunch gehad en weer verder. Met de trein weer terug naar Circular Quay.

Vanaf Circular Quay met de ferry naar Manly Beach. O ja ik vergeet nog even te vermelden dat het zo'n 43 graden was dus de mussen vielen dood van het dak😥😥. Dus lekker op de boot met een heerlijk windje. Bij Manly Beach aangekomen richting strand gelopen. Het was zo warm dat je niet eens op een verhoging kon gaan zitten want dan verbrandde je de billen ai ai. Moeders wou natuurlijk even met de voetjes in de Oceaan en die ging richting water. Er werd al omgeroepen dat zwemmers uit het water moesten komen omdat de Oceaan erg ruw was. Je voelde ook echt de onderstroming. Maar moeders ging niet verder dan de kuiten hoor, ze past wel op. Ja ja niet dus. De hele korte broek hartstikke nat en zelfs het t-shirt nog een beetje. Wel een lekkere afkoeling. Nadat dit was gebeurd komt er weer een Jeep het strand over en er worden andere borden geplaatst: BEACH CLOSED. Nu moest echt iedereen uit het water. Verderop mocht je het water wel in maar niet op deze plek, iets met een rif ofzo.

Een leuk kroegje opgezocht en daar hebben we wat gedronken. Vervolgens moesten we nog weer met de ferry terug naar Circular Quay en vanaf daar met de bus naar het hotel.

Lekker opgefrist en weer naar het tentje naast ons hotel waar we de vorige dag al heerlijk hadden gegeten. Moeders had niet zoveel trek en had bedacht om Nacho's te nemen. Nu kon je kiezen tussen Small en Large. Uiteindelijk op advies van de rest Small gekozen. Was maar goed ook want dat was al behoorlijk veel🤢. Iedereen had heerlijk gegeten en we konden met een tevreden gevoel weer naar het hotel. Nog ff tv kijken of wat dan ook en dan weer heerlijk slapen. Morgen willen we een helikoptervlucht doen maar krijgen het boeken niet voor elkaar. Maar ff afwachten dus.....

1. Fia:
    24 januari 2020
    Zo leuk om jullie te volgen. Mooie foto's en wat een lekker weer.🌞Lekker genieten😊
  2. Hedi Van Delden:
    24 januari 2020
    Donderdag met 43 graden was het eigenlijk te warm om wat te doen. Vrijdag regende het eerst en later was het 26 graden. Stuk beter😅😉