Dag 7 van Philip Island naar Torquay

15 januari 2020 - Torquay, Australië

Allemaal goed geslapen vannacht. Dit keer geen ontbijt in het hotel dan maar op tijd in de auto. Vandaag gaan we van Philip Island naar Torquay.  Philip Island is een schiereiland. Om met de auto helemaal naar Torquay te rijden dan ben je even onderweg maar er bestaat een ferry van Sorrento naar Queenscliff. De rit naar Sorrento was ongeveer 2 uur en 140 km. De overtocht duurt ongeveer 40 minuten. Vanuit het reisbureau was de ferry geboekt voor 14 uur. Aangezien wij op tijd waren vertrokken, onderweg een ontbijtje hadden genuttigd bij BP, waren we mooi op tijd in Sorrento bij de ferry😵. Geen idee hoe druk het zou zijn dus maar zorgen dat je op tijd bent, toch? Informatie bij de balie leverde ons de info dat wij nog 1,5 uur moesten wachten voordat onze ferry vertrok en dat er ook 1 om 13 uur ging. Gevraagd of de reservering kon worden verzet naar 13 uur en het antwoord: no worries mate. De ferry van 13 uur was niet vol geboekt dus wij gingen een uurtje eerder. Dan hadden we lekker een uur extra op plek van bestemming want we hebben in Torquay in super hotel met een heerlijk zwembad en de oceaan aan de overkant.

De ferry vertrok precies om 13 uur. Ff wat eten en drinken aan boord en voor je het wist was je aan de overkant. Het idee van vanmiddag lekker zwemmen bij het hotel verdween trouwens wel tijdens de overtocht. Hoe dichter wij bij de wal aankwamen hoe donkerder de lucht werd 🙄.

Aangekomem in het hotel. Wat een super accomodatie zeg. Een appartement met een aparte slaapkamer, een complete keuken, wasmachine, droger en afwasmachine. O ja en een bad. Had nog gezegd tegen de mannen: we hebben helemaal nog geen accomodatie gehad met een bad😁. Dus ff een wasje gedraaid, alles weer lekker fris👍.

Het weer liet ons bij ons eerste drankje op het balkon al in de steek, regen en onweer. We hadden besloten om een keer in het app te eten, dus op naar de supermarkt. Lekkere pasta en wat drinken gehaald daar komen wij de avond  wel mee door.  Inmiddels de buikjes goed  gevuld.  Het bad is ook al gebruikt en wij maken er een luie avond van. Je wordt wel moe van dat rondtrekken dus een rustig avondje is fijn. Morgen nacht blijven we ook nog hier.

Wat we morgen gaan doen is nog niet helemaal duidelijk.  Eerst maar eens lekker uitslapen😉

1. Nettie:
    15 januari 2020
    Leuk! Lekker genieten 😊😎
  2. Erna:
    15 januari 2020
    Wat zijn de reisverhalen geweldig!
    Ben niet jaloers hoor 😜
    Geniet er samen van! 😘