Dag 17 Sydney by hop on hop off bus

25 januari 2020 - Sydney, Australië

Vanmorgen zat er geen gang in bij ons dys lekker rustig opstarten. Na het douchen en aankleden weer een lekker ontbijtje iets  verderop. Na het ontbijt op zoek naar de halte voor de hop on hop off bus.

Ongeveer 10 minuutjes de andere kant oplopen en we kwamen bij de halte. Kaartjes konden we kopen bij de buschauffeur. Die man begreep me alleen niet. Ik zei duidelijk 4 personen en hij brengt er 2 in rekening. Hele systeem in het honderd haha. Nog maar 2 betaald en toen ging het goed. De bus gaat eerst richting Bondi beach.

Grappig om daar rond te lopen aangezien  we ook een programma belijken over Bondi beach. Het was vanmorgen wisselend bewolkt en dus niet echt druk op Bondi. Toch lopen er heel veel lifeguards rond. Echt niet normaal zoveel. Binnen de vlaggen is de plek waar er gezwommen kan worden en dat er op je gelet wordt. Buiten de vlaggen is de plek voor de surfers. Daar mag je wel zwemmen maar is er minder toezicht en je loopt het risico op een surfboard  tegen je hoofd😫. Mooi om te zien hoe handig de kleinere kinderen zijn op zo'n surfboard. Aan de rechterkant hebben ze een zoutwater zwembad waar het zeewater overheen klotst.  Dit is voor mensen die niet in de grite Oceaan willen of durven te zwemmen maar toch graag in zout water zwemmen.

Na Bondi beach weer verder met de bus. We kwamen door allerlei buitenwijken en daar bleek wel weer eens de invloed van de Engelsen. Langzaam aan ging de route richting de City. Nog even langs het hostel waar Esmée de eerste dagen verbleef en langs het reisbureau waar zij de activiteiten boekt. Vervolgens langs Chinatown. Zo zie je toch ook echt wat van de stad.

Weer terug naar ons chotel.  Kunnen we ff een rustmomentje pakken want na al die dagen zijn we toch ook wel moe. Eind van de middag gaan we naar de hostfamily van Esmée. Naar Rob, Henry en Billy. Ook de moeder van de jongens, Rebecca, vind het leuk ons te ontmoeten en is daar. We krijgen een Australische BBQ. Drank is voor ons in huis gehaald dus dat wordt genieten van een hapje en een drankje. Maar niet teveel hoor. Morgenvroeg om 8.30 uur worden we opgehaald voor de rit naar het vliegveld. Met een kater in het vliegtuig lijkt  ons geen strak plan🤢.