Dag 6 van Foster naar Philip Island, hotel North Pier

14 januari 2020 - Phillip Island, Australië

Na een redelijke nacht en een fors ontbijt vertrokken richting Philip Island. Een rit van ongeveer 100 km en 1,5 uur. Onderweg mooie picknickplekken met een klein paadje tussendoor naar het strand.

Aangekomen op Philip Island zijn we eerst naar het Koala conservation centre gegaan. Een kleinschalig centre waar de koala's in hun natuurlijke habitat te bewonderen zijn. Ze hebben daar looppaden op hoogte waardoor je de koala's beter kunt spotten. Koala's zijn excellente verstoppertje spelers en ze hebben een schutkleur. Hier liepen ook waliby's rond. Grappige beestjes. Was fantastisch om die dieren te zien in zo'n park waar wij ons als bezoekers aan regels moeten houden om de  dieren niet te storen😍.

Daarna de tickets opgehaald voor de Penguin parade. Dit hadden we echter wat beter kunnen voorbereiden. De Penguin parade is het moment waarop de kleine pinguins na een dag op zee weer naar huis keren naar hun jongen. Dit doen ze bij zonsondergang, wat natuurlijk wel logisch is🤓. Overdag is het met roofdieren op de loer veel te gevaarlijk. Dus de Penguin parade stond gepland rond 21.00 uur🙄. Dan heb je zomaar een middag vrij.....Dan maar naar het hotel, inchecken en kijken of daar wat te doen is. Wat vervelend, het hotel ligt aan het strand😉. Dus moeders de bikini aan en samen richting strand. Yannick en ik samen in het water maar verder dan de knieën kwamen we niet. FUCKING KOUD😜. Nog ff wat drinken en toen een rustmomentje. Voordat we naar de penguins gaan nog ff eten in het restaurant bij het hotel. Dat was super.

Toen naar de penguins. Voor een goede plek moest je er om 19 uur zijn. Voor een redelijke plek om 20 uur. Tja wij gaan gewoon als wij klaar zijn. Wij waren daar rond 19.30. Dan moet je nog richting zee lopen dus  ben je wel weer een kwartiertje verder.  Aan zee hebben ze een soort tribune. Zodra het tijd is dat de pinguins aan land komen mag je niet veel meer. Alle fototoestellen, telefoons enz moeten worden opgeborgen en je moet blijven zitten. Wij dachten  altijd dat Aziaten zulk net volk zijn maar dat hebben we gisteren wel anders gezien.........

De pinguin parade was super leuk om te zien. Ze gaan in kleine groepjes het strand over richting hun kolonie.  Ze twijfelen alleen wel 5 a 10 keer wat een leuk beeld oplevert. Als er 1 terug gaat richting water dan draaien ze allemaal om en waggelen achter elkaar aan. Heel grappig. Huk huk is het geluid wat ze maken. Aangezien we geen foto's mochten maken kan ik sie ook niet hier laten zien.

Na de pinguin parade weer terug naar het  hotel. De bar was nog open dus een lekker biertje gedronken en toen weer naar bed.

Morgen de rit naar Torquay via de ferry bij Sorrento. Dit is al met al een lange rit en we verblijven hier dan ook 2 nachten.

1. Fennie van Delden:
    15 januari 2020
    Leuk om telkens weer een verhaaltje en foto's te zien en horen van jullie. Heel veel plezier. Groetjes Fennie