Dag 2: De vlucht

10 januari 2020 - Melbourne, Australië

De eerste vlucht van 10,5 uur achter de rug. Gearriveerd op vluchthaven Guangzhou om ongeveer 23.00 uur. Plaatselijke tijd 6.00 uur. Boardingpassen opgehaald bij de transferbalie en uiteindelijk rond 7.45 uur bij de gate voor de vlucht naar Melbourne. Konden op tijd boarden en vlogen om 9.05 plaatselijke tijd. Nederlandse tijd 2.05.

De vlucht naar Melbourne was 4695 miles en duurde ongeveer 9.15 uur. Ging ook allemaal mooi vlot zoals het hoort . Beetje turbulentie hier en daar maar dat houd je scherp. Rond 21.30 uur plaatselijke tijd geland. Voordat zo'n groot vliegtuig leeggestroomd is ben je 20 minuten verder. We zaten lekker achter in het vliegtuig maar bij het uitstappen is dat dan niet zo handig. Vervolgens door de douane en daar staan dezelfde 480 man natuurlijk. Gevolg dat je de chauffeur van de transfer naar het hotel niet kunt vinden. Uiteindelijk het bedrijf maar gebeld en gevraagd waar die beste man blijft. Nou hoirden wij van Esmée al wel dat hier niet alles om tijd draait dus kon maar zo dat die pipo nog onderweg was. Maar het telefoontje gaf hrt verlossende antwoord: de chauffeur was naar huis en lag in bed. Nou ja zeg...... Tja dat is het beleid van het bedrijf zegt die man. U wordt heel hartelijk bedankt en heb het gesprek maar beeindigd voordat......

Goed dat ging dus niet helemaal naar wens maar NO WORRIES MATE is huer het motto dus dat dien wij dan ook maar. Een taxi stond wel klaar dus die maar gepakt. Ben je wel gelijk 63 AUD lichter maar we moeten toch naar het hotel.

Jasper hotel blijkt een net hotel te zijn. Aan de overkant nog een winkeltje open want inmiddels is het hier 23.45 uur. Sixpack bier en 2 zakken chips gehaald en dat nuttigen wij nu lelker op de hotelkamer.  Nog ff douchen en dan slapen. Inmiddels is het hier 0.45 uur en wordt het  tijd dat wij het voor gezien houden.

Morgen om 11 uur Freddy's biketour door  Melbourne en de rest van de dag lekker vrij te besteden.

Trusten allemaal

1. Monique Deen:
    10 januari 2020
    fijne chauffeur 🤣 maar blij dat het goed gaat nogmaals een hele fijne vakantie en geef Esmeé dikke knuff van mij xx
  2. Nettie:
    10 januari 2020
    Leuk reisverhaal. Weer echt wat voor jullie😂😂
  3. Marja:
    10 januari 2020
    Fijn om te horen dat jullie op de plek van bestemming zijn,wat een fking lange reis zeg😅hoe is het met Freddie en zijn rug gegaan? Hoop dat jullie lekker kunnen slapen, heel veel plezier straks😘
  4. Edwin:
    11 januari 2020
    Jeetje zeg wat een verhaal maar wat fijn dat jullie er zijn.Mooie dag morgen en veel plezier samen, lekker genieten😘