Dag 14 rit naar Melbourne en vliegen naar Sydney

22 januari 2020 - Sydney, Australië

Vanmorgen vroeg opgestaan want we willen op tijd vertrekken. Eerst nog lekker ontbijten. De boek rn de auto en ff checken of we alles op de plek hebben waar het hoort. Sleutel ingeleverd en off we go.

Onderweg ging het allemaal  mooi voorspoedig. Lekker rustig op de snelweg. Als de Australiërs bij ons komen rijden dan schrikken ze zich lam. Wat een verschil. Waar je 110 km mag rijden ze 108 ofzo. Niemand rijdt  te hard.  Ff bakkie koffie onderweg en bakkie thee. Die thee is zo heet dat ik het maar meeneem in de auto als de mannen de koffie op hebben. Kwartier later ofzo komt de bodem van de beker pas in zicht🤭 .

In de buurt van Melbourne aangekomen wordt het wel wat drukker. Nou goed de navigatie in de gaten houden want wij moeten de auto inleveren. Blijkt wel weer dat je soms beter goed op de borden kunt letten in plaats van de navigatie volgen😫. Rechtsaf gemist.......fuck waar komen we nu. Maar ff de auto aan de kant en moeders gaat het maar vragen. No worries gewoon doorrijden en rechts aanhouden dan kom je er wel. Jaja..... Maar goed we kwamen langs de plek waar we de taxi hadden gezocht op de avond dat we hier voor het eerst kwamen. Vervolgens weer rechtsgehouden en daar zagen we het bordje van de Car rental. Yeah gevonden.

Mooi in het rijtje parkeren en wachten tot de controle meneer bij ons komt. Daar heb je hem....: goedemorgen, alles goed? Getankt? Uuuuuh nee geen tank gezien. Zou ik toch maar ff doen zegt ie. Als wij voor jullie tanken kost het 4 AUD per liter en normaal ongeveer 1,40 AUD per liter. Oke en waar doen we dat  dan? We kregen de route en daar gingen we weer. Weer kwamen we langs het punt waar wij de taxi hadden gezocht bij aankomst. Herkenningspunt dus we wisten nu welke kant we op moesten. De tank vol gegooid voor 70 AUD. Ff hierlangs en dan de weg weer op in de juiste richting. Weer bij de controle man opgesteld. Hij checkt de tankinhoud, de km stand wordt genoteerd en hij loopt een keer ter controle om de auto heen. All good en we konden gaan. Op zoek naar terminal 3.

Freddy voorop en daat gingen we. Terminal 3 is  alleen voor binnenlandse.vluchten. Staan we een beetje te kijken waar we moeten zijn om in te checken komt er gelijk een vriendelijke mevrouw aan om te vragen wat we zoeken. Oke zegt ze kun je daar zelf de boardingpassen printen en de bagagelabels en dan vervolgens  de koffers droppen, 🤔.

Wij aan de slag daarmee. Paspoort onder een reader, een paar vragen veantwoorden over de overige passagiers en dat was het. Alleen Yannick zijn paspoort is gescand en die van ons niet eens. De boardingpassen rollen uit het apparaat samen met de bagagelabels. Dan moetrn de bagagelabels nog aan de koffers.  Dat was een grotere uitdaging. Helemaal als het papier niet lislaat op de plek waar dat moet maar juist op de andere plek. Toch het label maar om het handvat en op naar de bagage drop off. Boardingpass scannen en de zwaarste koffer op de band. Dat is 1 en weg is die. Nummer 2 op de band en die had geen zin en kwam weer terug. Huh wat nou dan? Label de andere kant op want apparaat kon label niet lezen. Werkte ook niet😟. Een vriendelijke meneer van het vliegveld komt ons helpen. Het label moet aan het handvat aan de zijkant. Oke ff veranderen dus. Maar dat ene label wat niet goed wou zat wel heel erg vast en mocht niet  scheuren zei hij. Dus die man heeft het gefixt voor ons maar Yannick moest welcde koffer op de zijkant zetten dat deed hij dus niet.......

Alle koffers afgegeven en daar gingen we. Veel te  vroeg natuurlijk.  Het was nog maar 12 uur en we zouden om 15.12 vliegen🙈. Daar heb je bij de gates gelukkig wel een aantal winkeltjes dan maar lunchen op het vliegveld en netflixen ofzo. Voordat je het weet is  het 14.40 en boardingtijd. Nou ja dat hadden we gedacht. Het werd 15 uur voordat het boarden begon. Na de business class mochten de rijen 25 tot en met 30 boarden. Laten wij nou rij 25 hebben. Om 15.15 zaten wij in het vliegtuig. De mannen zitten klem met de benen. Ik daartegen heb ruimte dus heb 4 benen bij mijn plek. Van iedere man ook 1🤐. Uiteindelijk gingen wij om 15.47 de lucht in. Ja ja het heeft wat voeten in de aarde gehad maar binnen het uur stonden we ook weer met de voeten op de aarde. Dus uiteindelijk waren we op de gezette tijd in Sydney.

Esmée zit op ons te wachten bij de bagagebanden. Onze bagage komt op band 1. Esmée komt naar ons toe lopen net op het moment dat onze bagage op de band voorbij komt. Dan kan ze eerst mooi ff met paps knuffelen en daarna met ons. Alles mooi goed verlopen. Nu weer op zoek naar de chauffeur van onze transfer. Eenmaal buiten staat er een mooie luxe Mercedes bus voor ons klaar. Geeft u de koffers maar aan mij en stapt u maar in. Oke dan, Yannick en ik helemaal achterin en Esmée en Freddy achter de chauffeur. Geen oog gehad voir de omgeving eerlijk gezegd, alleen maar aan het kletsen met Esmée.  Na ongeveer eenchalf uurtje waren we bij het  hotel. We hebben het hotel latencomboeken naar 2x2 persoonskamer. Nu kan Esmée lekker bij ons blijven slapen.

Alles geinstalleerd en op naar de buren, ff een lekker biertje drinken. Later ook daar lekker gegeten. Morgen begint ons Sydney avontuur.

1. Edwin:
    23 januari 2020
    mooi jo, Happy family op de foto