Dag 5: van Melbourne naar Foster, Prom Country Lodge

13 januari 2020 - Foster, Australië

Vandaag konden we vanaf 10 uur de huurauto ophalen. Na een zeer slechte nachtrust voor mij, had natuurlijk weer van alles bij de kop afgelopen nacht, een laatste heerlijk ontbijt in hotel Jasper in Melbourne. De koffers weer enigzins fatsoenlijk ingepakt en daar ging het gepeupel heen, richting Avis.

Gelukkig zat Avis bijna om de hoek bij het hotel dus we hoefden  niet de halve  stad door met de koffers. Daar aangekomen werden we geholpen door een zeer aardige meneer. We hadden een auto geboekt (Toyota Camry of vergelijkbaar) met losse GPS. Volgens de beste man was er ook een mogelijkheid voor een grotere auto met ingebouwde GPS voor een paar dollar meer per dag. Tja daar sta je dan. Wat voor auto heeft u dan voor ons? Weet het merk al niet meer maar het leek op een vrachtwagen, zo groot🤔. Zegt Freddy: doe maar niet want mijn vrouw moet er ook in rijden....... Uuuuh ik rijden??????? Maar goed, uiteindelijk gekozen voor een tussenmaat, een Renault Koleos. Beetje duurder dan eerst geboekt maar ook meer gemak. Een super mooie bak!!!!! Off we go nadat de auto was gewassen en wij de sleutel hadden ontvangen.

Het vertrek uit Melbourne daar hadden we ons heel wat bij voorgesteld. Zo'n grote stad maar binnen 10 minuten zaten we al in een  buitenwijk en de drukte viel heul erg mee. De Nederlanders kunnen wat leren hier in Melbourne. Niemand dramt of toetert, waar je 80 mag rijdt iedereen ook max 80 enz. Gaat er in Nederland wel anders aan toe. We merkten wel direct de rooklucht en smog toen we in de buitenwijken kwamen. Het is net of het mistig is. Gauw even op de app "fires near me" kijken of er een brand in de buurt is. Gelukkig geen brand in de buurt maar de lucht reikt heel ver. Je voelt het ook aan de ogen.

Het links rijden dat is wel even een dingetje. In het begin is het even goed opletten maar Freddy was ook zo gewend. Rotondes blijven raar omdat het geheel tegen jouw gevoel ingaat maar ook daar zijn vandaag geen problemen ontstaan. Op een bepaald moment moet je oppassen dat je niet te laconiek wordt.

Vandaag een afstand van 174 km van Melbourne naar Foster waar we overnachten. Die 174 km doe je dan vervolgens wel ongeveer 2,5 uur over.

Wilsons promontory stond vandaag op de agenda. Een groot nationaal park wat zich helemaal uitstrekt tot aan de kust. Wij zijn bij squeaky beach geweest. Het zand piept hier onder de voeten.  Super mooi strand met hoge lompe rotsen  en mooie golven. Onderwerg een wombat en kangaroo gezien. Die kangaroo was groot en bleef ons maar aankijken......🤔 Daarna weer terug richting hotel.

In de buurt van het hotel is Agnes Falls te vinden. Een 59 meter lange waterval. Daar nog even naartoe gereden en rondgelopen. Super mooi om te zien. Daar zagen we nog een  Kookaburra, een typisch Australische vogel.

Zo zie je in 1 dag heel wat maar toch ook eigenlijk nog maar een heel klein stukje van het land. Maar wat is het mooi hier❤.  Vanavond heerlijk gegeten in het restaurant bij de lodges. Lang niet zoiets lekkers gehad. Nu maar op tijd slapen en hopen dat we een goede nacht hebben😴😴 .

Morgen gaan we naar Philip Island. Hier gaan we de Pinguïn parade bekijken en hopelijk naar het Koala reserve.  Dus vroeg opstaan, ontbijten en het gas er weer op dan gaat dat wel lukken.

1. Marja:
    14 januari 2020
    Super mooi hedi, wat een mooie foto's, en fijn dat jullie het zo naar het zin hebben😘groetjes aan Freddie en Yannick