Dag 11 Warrnambool naar Halls Cap in The Grampians

19 januari 2020 - Halls Gap, Australië

Vandaag verlaten we de Oceaan en gaan we de bush bush in. We zijn op tijd vertrokken om via Port Fairy ruchting Halls Gap te gaan. Port Fairy is de laatste plaats.van de Great Ocean Route. In Port Fairy hebben we heerlijk ontbeten. Op zondagmorgen is daar schijnbaar de kinder surfschool. Wat een drukte bij ons eettentje. Het was best koud buiten, rond de 15 graden, sturen ze die arme kindertjes de koude grote Oceaan in.

Vanuit Port Fairy de Oceaan achter ons gelaten en de binnenlanden ingereden. Gelijk een heel ander landschap. Gigantische uitgestrekte weilanden. Heb vanuit de auto wat foto's geprobeerd te maken maar dat valt niet mee. We hebben soms wel 20 a 30 minuten gereden daf we maar 1 a 2 auto's zagen. Hoezo  uitgestorven daar. Her en der een boer op het land maar verder alleen maar koeien en schapen wat je zag. Dan sta je zo ineens in een klein dorpje en je bent er ook alweer doorheen 🤓.

De afstand vandaag was 158 km en de geplande tijd 1 uur 59😉. Onderweg was er niet veel te zien totdat we aan het begin van The Grampians kwamen. Van afstand zie je al een berg opdoemen. Als je er eenmaal dichtbij bent zie je er niet zoveel meer van😫. We hadden vandaag niet zoveel zin. Je wordt best moe van dat rondtrekken dus we hadden besloten om vanmiddag maar even niets te doen. We moesten nog wel boodschappen doen want er is hier geen restaurant bij en wij slapen in een chalet op een soort camping🏕 dus kunnen weer zelf koken. Dus hup in de auto naar Halls Cap.

In Halls Cap wonen ongeveer 260 mensen dus je kunt je voorstellen dat het een klein dorp is. Alles wat je onderweg ziet zijn motels en campings. In het dorp hebben ze wel een ATM, een ⛽ en een paar winkeltjes. De General Store heeft alles wat je zoekt. De boodschappen  ingeladen en weer terug naar Halls Cap Lakeside Touristpark. Even een broodje gegeten, nou en daar zaten we dan te niksen😉. Niks voor mij dus de bikini aan en richting zwembad(je). Ze hebben hier 2 zwembadjes bij elkaar. Best geinig eigenlijk. Allemaal kinderen lekker aan het spetteren in het water⛱. Even helemaal wat anders. Die kinderen hebben wel allemaal kleren aan in het zwembad😅. Even het water in geweest en dat was lekker warm. Beide zwembaden worden hout gestookt verwarmd. Prima temperatuurtje. Even laten opdrogen en dan met de waarschuwingen van Esmée in mijn achterhoofd mbt het verbranden gauw uit de zon. Je ziet ook direct dat je verkleurt, gaat echt onbenullig snel. Vandaag uv11, dan verbrand je in 10 minuten😡. Dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Terug bij het chalet ff wat drinken met elkaar en plannen maken voor morgen. Zulk mooi weer als het vandaag was morgen wil het de hele dag regenen zegt men. We gaan het zien. We worden op ons terras belaagd door geelkuif kaketoe's en ook nog andere papegaaisoorten groot en klein🦜. Die kaketoe's zijn totaal niet bang en eten een koekje zo uit jouw hand. Maar dan komen er wel meer en opeens hadden we er 15 op de veranda😅😜. Super grappig. In de verte zag ik Emu's lopen. Yannick en ik op pad om ze iets dichterbij te kunnen bekijken. Durfde niet te dichtbij. Ben niet zo gek op dit soort vogels......

Op internet even bekijken wat er hier allemaal te bezichtigen is. Nou genoeg, dus wij hebben de voor ons mooiste plekken uitgezocht voor morgen. Lekker pasta gegeten en na de afwas naar buiten.  Er liep voor het eten al een walibi voorbij en nu kwamen de kangaroos. De kangaroos komen rond etenstijd uit de bossen  om te grazen. Ons terras kijkt uit op het grasland en daarachter het bos. Even een stukje richting bos lopen door het grasland. Allemachtig was veel kangaroos. Je kunt er niet TE dicht bij komen want het zijn natuurlijk wilde dieren en ze zijn onvoorspelbaar. Maar was echt super om te zien. Twee waren aan het stoeien met elkaar. Echt mooi.

Ff bakkie koffie en thee drinken met het uitzicht op de grazende kangaroos. Daarna beetje rommelen in het chalet en vraagt Yannick: mam heb je de reeën al op de foto? Reeën????? Nog niet gezien. Nou kijk dan buiten onder die dikke boom. Wat het voor hertsoort is dat weet ik niet maar een gewei hadden ze wel. Zal het nog proberen op te zoeken👍

1. Esmee:
    19 januari 2020
    heel goed mams, die kleding hebben ze natuurlijk aan met een reden ;) hihi
  2. Edwin:
    19 januari 2020
    Mooie verhalen en foto's. Mooie trip tot nog toe. De mannen genieten ook neem ik aan?
  3. Edwin:
    19 januari 2020
    Nog last van de branden en/of regen?