Dag 10 Appolo Bay naar Warrnambool

18 januari 2020 - Warrnambool, Australië

Afgelopen nacht heeft het behoorlijk gewaaid. Het is vanmorgen super bewolkt en het miezerd een beetje. Het belooft vanmiddag beter te worden. We zijn op vakantie dus gewoon de korte broek aan. Geen ontbijt deze morgen dat doen we onderweg wel. Wel een bakkie thee gehad, lekkere douche (beste tot nu toe) en off we go.

Vandaag een rit van 160 km en 2 uur 16 minuten. Dit moet het mooiste stuk zijn van de Great Ocean Road qua bezienswaardigheden. We gaan het zien en daarom mooi op tijd op pad.

Het begin stuk hebben we gisteren ook al gehad dus kunnen we mooi doorrijden. Begin is door Otway National Park. Het begon te regenen en door de wind van afgelopen nacht lag er allemaal troep uit de bomen op de weg. Het is wel leuk om dan even een andere omgeving te hebben dan de Oceaan. Klinkt heel verwend ik weet het......

De eerste geplande stop is Gibson Steps. Met een trap van bijna 100 (grote) treden kom je op het strand. Naar rechts kijk je op 1 van de 12 Apostles. Een hele mooie plek. Er was wel 1 naar ding aan deze mooi plek. We moesten ook weer naar boven klimmen😰. Eenmaal boven even bijkomen en weer verder.

De volgende stop is the 12 Apostles. Bij al dit soort bezienswaardigheden staat de veiligheid voorop en word je geadviseerd op de paden en binnen de omheining te blijven. Gezien de hoge  afgronden lijkt mij dat ook heel handig. De uitzichten zijn zo mooi dat je het eigenlijk niet kunt beschrijven. Zal van vandaag denk ik ook veel foto's plaatsen. De 12 Apostles zijn kalkzandsteen rotsen die in zee staan. Inmiddels zijn er nog 8 te zien. In 2005 is een 50 mtr hoge rots ingestort door de almaar beukende golven.  Zeer indrukwekkend om te zien. Dit heeft ons hongerig gemaakt dus hier wat te eten en drinken gekocht en in de auto ontbeten🤔. We hadden geen idee wanneer we wat anders tegen zouden komen en hier kon je nergens zitten haha.

De volgende stop is Loch Ard Gorge. Dit is een soort kloof. Ook hier weer geweldige rotspartijen en uitzichten.  Wij zijn even doorgelopen en kwamen bij The Razorback. Deze rotspartij vonden wij nog veel mooier en indrukwekkender. Je moet echt de foto's maar bekijken.......

Op naar The Arch. Dit is een 8 mtr hoge boog in zee. De vorm van deze rotsen wordt bepaald door de beukende golven.

Na The Arch door naar de London Bridge. Dit was heeeeel vroeger 1 stuk rots. Ook hier hebben de golven (en het weer) ervoor gezorgd dat een deel loskwam. Echt geweldig om te zien.

Als laatste stond The Grotto op het lijstje van de bezienswaardigheden voor vandaag. Een grot, tja gaan we kijken of niet. We hebben natuurlijk al veel gedaan. Ach laten we toch maar ff afslaan.........maar goed ook. Wel weer een trap af maar deze was prima te doen. Ik val in herhaling maar wat mooi weer.

Vervolgens kregen we nog een stuk waar telkens lookouts waren. We hebben er nog 1 bekeken en toen vonden we het prima.

In de loop van de middag kwamen we aan in Warrnambool. Het hotel was snel te vinden maar de receptie ervan niet. Yannick en ik hebben gewoon een rondje gelopen en toen zagen we het pas😉. Netjes maar de kleinste tot nu toe maar slapen er toch alleen maar.

Morgen de rit naar Halls Cap. Weg van de Oceaan en in to the bush bush. Ook weer zin in. Andere omgeving met weer mooie bezienswaardigheden, tenminste daar gaan we vanuit😉😉.